Dini`s Serendipity
HOME ABOUT STUFF ARTWORK FOLLOW DASHBOARD

19 | CE | UMPahang.
Beautiful things need some time and patience to achieve it.

Status Updated
Allah`s plan is better than us




© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Image from . Big Helped from o o o o o. Full edit templete by Nurhuda Dini
Best View at GOOGLE CHROME!
Move On
Thursday 4 February 2016 | 0 inspirit [s]






"andai kata move on itu sesenang ABC dan andai kata perasaan ini senang nak dilupakan tetapi hakikatnya tak"


          yes tidak dinafikan perasaan nak move on tu bukan senang tapi for what kita nak pertahankan lagi someone yang memang dah taknak kita. someone that are just fine without us around them so buat apa nak terhegeh-hegeh nakkan dekat dia lagi. yes sometimes the best answer is to move on tapi andai kata move on tu senang dah lama kita buatkan tapi hakikatnya lagi perit ditelan.

         kekadang kita ada terjumpa or ternampak beberapa orang yang tak sampai berapa bulan putus then dah ada pengganti percayalah bahawa dia boleh sahaja cari lain kalau dia putus dengan anda kerana dia tak serius. kalau dia serius dengan kita takkan semudah itu dia nak putus dan dia jugak akan cuba perbaiki hubungan kerana dia still sayangkan kita tapi apakah daya manusia hatinya sentiasa berubah-ubah. sekejap A then B then C then A balik. Itulah fitrah manusia yang Allah jadikan antara salah satunya.

          bila seseorang itu sudah move on dan mula hidup baru kekadang datang pula si ex tu menagih kasih balik . part ni palinglah menguji jiwa, hati dan perasaan kita. yelah bayangkan orang yang kita pernah sayang separuh mati datang balik merayu nak perbaiki hubungan dan bla bla bla. kalau hati kita tak kuat memang time tu jugak kita get back balikkan tapi kalau hati yang kuat dia takkan get back semudah tu lepas disakiti. dia akan lebih berhati-hati untuk bercinta lagi because every fall will hurt you back. I found something that really motivated me which is :


"Semakin kita terlalu berharap selain daripada Allah maka bersiap sedialah kita untuk semakin kecewa"