Dini`s Serendipity
HOME ABOUT STUFF ARTWORK FOLLOW DASHBOARD



© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Image from . Big Helped from o o o o o. Full edit templete by Nurhuda Dini
Best View at GOOGLE CHROME!
2016
Friday 29 January 2016 | 0 inspirit [s]




assalamualaikum dan selamat malam. 
-------------------------------------------------------------------

          Sebenarnya dah lama pun masuk tahun yang ke 2016 tapi baru sekarang rasanya nak update blog about what I want to achieve during 2016. of courselah umur pun makin ke tua , belajar pun makin ke tinggi cuma ialah ketinggian ni je yang tak tinggi. rasanya semua mesti nak achieve something new in their life. trying to be a better person which means kita nak jadi orang yang lebih berguna , nak jadi anak yang berguna and so on . So far apa yang huda nak achieve takadalah something yang orang kata susah nak achieve tapi ikut keinginan dan keazaman kitalah nak lakukan something to achieve ur own target. 

          So , target huda untuk 2016 ni  takdelah banyak mana cuma yang terfikir untuk saat ini dan detik ini cuma adalah tak banyak sangat. hehe sebab takut tak terbuat. Kita listkan my target first then kalau ada yang boleh diexplainkan I try to do so.

  • To be a good person and better person compared to 2015.
  • I want to have a good pointer for my CE.
  • Travelling.
  • K.U.R.U.S
  • Mahir dalam driving since I just got my license.
  • Dean`s List.
  • Trying to hafal a few surah yang penting.
  • I.P.H.O.N.E
  • Berani and tak nervous.
          Kan tak banyak kan. hehe itu yang boleh huda ingat saat ini detik ini. actually for the first one biasalah semua orang mesti nak berubah kepada yang lebih baik daripada tahun lepas. trying to be a better person for all and the right one. manusia tidak pernah lari daripada kesilapan tapi manusia boleh perbaiki diri untuk jadi lebih baik.

           Bila dah masuk Uni of courselah semua orang nak pointer bagus for each semester and begitu juga dengan saya. CE or  panggilan manja chemical engineering it is not an easy course and it is a challenging course untuk hudalah. So, huda kena berusaha and worked hard to achieve good pointer so that time degree nanti in sha allah senang nak apply Universiti. Untuk Dean`s list yeah at least semua orang memanglah teringin sangat walaupun sekali nak dapat dean`s list tu tapi yang betul-betul excellent je boleh dapat and alhamdulillah I got one for my first sem tapi sem kali ni macam kelaut je dean tu. takpe kita cuba next time okay.

          The most yang huda nak target tahun ni is yang bertulis bold tu K.U.R.U.S . yeah teringin sangat nak kurus ni. I  mean bukanlah nak kurus macam lidi tu tapi nak kuruskan certain part sebab sometimes I lost my confidence because of my look. yelah kekadang orang akan judge penampilan kita yang first and bila kita gemuk kita akan rasa kurang confident bila cakap depan orang. I`m not that fat haha jangan ketawa sudahlah tapi rasa nak kurangkan sikit berat badan ni . I`m try my best . haha in sha allah dengan izin Allah.

          Lastly is huda nak jadi berani , confident and tak nervous bila buat presentation in front of lecture. yelah kekadang kita ni nervous bila disuruh bertentang mata dengan orang bila kita buat presentation dekat depan and time tu startlah kita punya menggeletar sampaikan tangan ni sejuk macam dalam peti ais. It is important sebab bila kita diinterview for our job first thing yang dia akan cari ialah skill-skill yang kita ada which is the soft skills. so I want to improve my presentation skill so that kita berani and boleh buat apa aje presentation especially for final project. In sha allah.