Dini`s Serendipity
HOME ABOUT STUFF ARTWORK FOLLOW DASHBOARD



© Skin by Atiqah Jaidin inspired by Myra. Image from . Big Helped from o o o o o. Full edit templete by Nurhuda Dini
Best View at GOOGLE CHROME!
saengil chukkha hamida Omma :)
Wednesday 10 April 2013 | 2 inspirit [s]


Tumblr_lue33betjt1r2fs0co1_500_large

mom although I`m always naughty and make you angry but I loved you with my whole heart :)


teringat time dulu-dulu waktu kita 4 bulan , 4 tahun , 8 tahun dan seterusnya . cepat benar masa berlalu dan sekarang kita dah besar dan perangai kita dengan ibu kita pun semakin acuh tak acuh . sekejap bila disuruh baik aje tapi sekejap disuruh mulalah meradang . emosi remaja sekarang memang begitu kerana ketika remajalah dunia sedang mencabar kita . Dunia penuh dengan kemewahan , keseronokan dan pastinya hidup kita sia - sia jika kita tidak mengetahui tujuan kita lahir di bumi ini . sudah syarahan dah masuk habis lari tajuk . muhewwwww :)

nama saya Nurhuda Dini binti Faridon dan Hasbah . Hasbah itu mewakili ibu saya yang merupakan wanita yang kuat dan tabah mengandungkan saya selama 9 bulan dengan kesusahan , kesulitan dan kesakitan yang dialaminya . Kerana itulah Allah memuliakan kaum Hawa keran kaum Hawa ini seorang yang cekal dan tabah tetapi hatinya mudah tergores seperti ibu kita yang selalu tergores dengan sikap anaknya lebi-lebih lagi pada zaman sekarang .

 Ibu terima kasih kerana melahirkan saya di dunia ini dan mendidik saya menjadi anak yang solehah  dari kecil hinggalah sekarang . Ibu mengandungkan saya selama 9 bulan dan bayangkan dengan perut yang semakin membesar dan membawa 2.8kg anak yang membesar di dalam rahimnya . Ya Allah sungguh tabah ibu ku dan ibu-ibu yang lain . kalau takde ibu dan ayah mesti kita tak hidup macam sekarang , membesar seperti sekarang jadi hargailah mereka sebelum mereka pergi meninggalkan dunia ini .

Ibu , selamat hari lahir ...
Ibu , selamat hari lahir ...
Ibu , selamat hari lahir ...

akak doakan semoga ibu panjang umur dan murah rezeki selalu di samping dapat mendidik kami menjadi anak yang soleh dan solehah walaupun kekadang ibu mengeluh sebab penat menjaga kerenah kami berenam tetapi ibu tetap tabah . Akak pernah terfikir jika Allah ingin mengambil ibu dan ayah terlebih dahulu pastinya akak tidak sanggup meredah dunia ini tanpa kalian . sekarang pun kami hidup dibimbing , ditemani dan dijaga oleh ibu dan ayah tapi nanti .... Ya Allah aku rasa aku tidak kuat .. 

Ibu , terima kasih kerana menjaga kita dari kecil sampai sekarang . waktu kita baru masuk tadika ibu tunggu depan pintu pagar untuk melihat anaknya belajar . saya rindu masa tu . Ibu selalu hidangkan bekalan untuk kita bila pergi sekolah yang lazat lagi menyelerakan tu . Ibu juga selalu menjaga kita waktu kita sakit . Ibulah ibarat doctor kepada kita waktu itu . ketika waktu kita tidak mengenali sesiapa ibulah orang pertama yang kita kenal dan kita lihat selepas dilahirkan . Ibu jugalah yang memberi kita motivasi , semangat dan dorongan jika kita mengalami sesuatu masalah ..


Mothers-day-321_large


Terima kasih ibu untuk segalanya . jasamu pasti ku kenang dan tidak akan ku lupakan kerana ibulah Wanita pertama yang ku kenali . Terima Kasih Ya Allah kerana mengurniakan kami seorang ibu yang cekal,tabah,baik dan cantik untuk dijadikan ibuku sepanjang hayatku :)

Dear mom , I want to make you pround of me just likes what I did in UPSR and PMR . I want you always smile when see me success and be what you want . This is all that I can do for you to reply all your kindness to me although I know I can`t .


seorang ibu mampu menjaga 10 orang anaknya tetapi 10 orang anak tidak mampu menjaga seorang ibu

My mother was the most beautiful woman I ever saw. All I am I owe to my mother. I attribute all my success in life to the moral, intellectual and physical education I received from her - George washington

“A mother is the truest friend we have, when trials heavy and sudden fall upon us; when adversity takes the place of prosperity; when friends desert us; when trouble thickens around us, still will she cling to us, and endeavor by her kind precepts and counsels to dissipate the clouds of darkness, and cause peace to return to our hearts.”
― Washington Irving

M-O-T-H-E-R
"M" is for the million things she gave me,
"O" means only that she's growing old,
"T" is for the tears she shed to save me,
"H" is for her heart of purest gold;
"E" is for her eyes, with love-light shining,
"R" means right, and right she'll always be,
Put them all together, they spell "MOTHER,"
A word that means the world to me.